Vi hade party hemma hos mig igår och jag poppade jag lite popcorn till att börja med. Jag var nog lite full för jag råkade slänga ut en hel kökslåda över golvet i köket. Jag bara drog ut den lite för fort så for den i backen och hela innehållet rasade ut. Rita höll på att garva ihjäl sig. Vi satte oss på balkongen bara vi två och babblade om hur populära vi var hos det täcka könet. Båda drar tydligen till sig brudar! Det visade sig att Rita hade kysst mycket fler brudar än jag dock, hehe.

Stefan föreslog att vi skulle lira Metal Mental Meltdown så det gjorde vi. Vi spelade i lag. Jag orkade inte engagera mig alltför mycket så Stefan fick ta nästan alla frågor. Vilket var bra eftersom vi vann. Jag fick verkligen bjuda folk på mycket grejer. Stefan ville ha mjöd, Lars och Rita ville ha vodka och whisky och sen skulle alla ha kaffe också. Nämen, det är kul. En utav fördelarna med att vara rik skulle vara att man kunde bjuda alla sina kompisar på vad som helst, när som helst. Ingen verkar ju ha råd med någonting nuförtiden så det vore ju verkligen på sin plats. Att öppna en massa vinflaskor när man får gäster, det vore ju inte så dumt. Men det gör man ju så gott som aldrig.

Efter några timmars sluddrande började Klas bli ganska deprimerad av sig (Lars sa att han jämt blir så på fyllan). Han började tjata om att han aldrig får några brudar. Alla brudar han blev tillsammans med dumpade honom när det började bli seriöst och det var också omöjligt att få ett ligg för en natt. Jag började snacka med honom om att han ju måste gå på krogen oftare men han tyckte krogen var hemskt och det var aldrig några privatfester. Jag sa då att man ju måste supa för att ha kul på krogen (det måste alla) men då sa han att om man söp blev man bara osexig och dessutom fick man aldrig upp den om man mot förmodan skulle få med sig nån hem. Han kom med invändningar mot allting. Jag förklarade att han ju måste offra sig lite grann för att få någonting. Man kan inte stå där i ett hörn och smutta på en sketen bira och sen gå hem. Det bästa vore ju om han kunde sminka sig (sådana snubbar får alltid massa brudar) men då spottade han ur sig: ”Nej, för faaaaan!!” Han lät precis som Mocke! De är lite lika varandra. Väldigt negativ inställning och ser hinder hela tiden. Han verkade verkligen ur form. Han kompis som jag inte minns namnet på tyckte att jag hade en poäng med det där med att han borde gå ut mera och frågade om han inte ville gå ut med honom denna kväll, ”bara för att ändra mönstret lite”, men det ville han inte. Stackars Klas. Inte sa väl jag något vettigt heller, jag var för packad för det.

Apropå Calle så hånglade han och Rita ganska rejält både i vardagsrummet och ute på balkongen. I början försökte de vara diskreta så att inte Lars skulle bli svartis (han har tydligen varit sur och irriterad på sistone) men sen insåg de väl att det inte var så stor idé.

Jag försökte underhålla Lars lite istället. Vi babblade om gamla minnen. T.ex. så påminde jag honom om den s.k. ”Mariefreds-avsugningen”. Tydligen var det inte riktigt Jockes flickvän som hade sugit av honom och Jacke utan den där bruden var en sorts slampa som alltid ställde upp, ungefär som i låten ”Kåta Marie”.